Wednesday 27 November 2013

27112013

Ükspäev sorteerisin oma keelelaagri-aegseid pabereid. Leidsin oma esimesed dialoogid, mis kirjutasin. Neid lugedes saime Moniga palju naerda :D

L6ik minu esimesest dialoogist
 8.august 2013 (olin saksa keelt 6ppinud 3 päeva)

Karl: "Hallo, ich bin Karl und sie bist Ulrike."  (tere, ma olen karl ja tema oled ulrike)
John: "Hallo, ihr bin John und Maria. Wo wohnst du?" (tere, teie olen jonh ja maria. kus sa elad)
Ulrike: "Ich wohne in Göttingen, und du?" (ma elan göttingenis, ja sina)
Maria: "Super, ich auch!" (super, mina ka)
John: "Woher kommst du?" (kust sa tuled)
Karl: "Ich komme aus Estland." (ma tulen eestist)
John: "Du bist müde, Karl?" (sa oled väsinud, karl?)
Karl: "Ja, ich gut geschlafen nein." (jah, ma hästi maganud ei)
John: "Pils und Käse Karl?" (6lu ja juust, karl?)
Karl: "Jaa super. danke! Ich bin müde. Gute Nacht!" (jah, aitäh. ma olen väsinud, head ööd)


Pühapäeval s6itsime Dortmundi. Oli ka aeg, et ma selle linna l6puks ära näen.  Aga kahjuks ei avaldanudki erilist muljet. Münster on ikka ilusam. Venna ütles ka, et Dortmund on selleks, et tööl käia ja raha teenida. Seal on palju tehasied ja suuri maju. Meie olime ka ühe pilvel6hkuja maiteamitmendal korrusel. Väga jube oli, sest lifti p6rand oli ka klaasist ja nägin, kuidas maapind koguaeg kaugemale jäi. Aga vaade oli nii ilus. Monil oli klaverimängu v6istlus. Ja nii ilusti mängisid k6ik, woww.
    Mu 6de mängib iga päev kodus klaverit. Tal on t6eliselt palju annet. Ma m6tlen, et miks mina ei ole milleski väga hea? Jaa, ma v6in asju hästi teha, ma olen enamus 6ppeainetes hea, ma oskan sporti, joonistamist, tantsimist, koristamist jne. Aga mitte ühtegi asja ei tee ma Väga hästi. Ma pean oma ande leidma!! :D

Esmaspäeval täitus meil Natuga 3 kuud Aschebergis. Kahjuks me pole seda veel kuidagi tähistada j6udnud :D Kui koolist koju j6udsin, hakkasin 6unakooki küpsetama. Jah, mina, üksi. Kell 18 s6itsime papaga Bahnhofi mu tugiisikule vastu. Programm näeb ette, et ta peab ka mu vanematega vähemalt korra kohuma. K6ik läks nii hästi, nad kiitsid mu kooki ja see söödi k6ik ära ka :D Kui moni tuli, siis ta mängis veel klaverit, jaa, nunnu :)

Teisipäeva hommikul oli meil esimene miinus! -2 kraadi. Nad rääkisid, et eelmisel aastal oli j6ululaupäeval +15C. Nagu eesti suvi ju :D Ohh, oleks see vaid sellel aastal nii.
    Koolis on iga päevaga aina lahedam, koguaeg saame nii palju naerda ja tundides saan ka veidi rohkem aru. Sain oma inglise k. testi ka kätte. 3- oli. 6ps ja pere ütlesid, et väga hea, aga olgem ausad, ma olen tegelt paremaks v6imeline.  Ja ma luban, et järgmisel testil pingutan rohkem :) Muidu hinded on siin 1-6 ja 6 on k6ige halvem, 1 on k6ige parem. Vähemalt kunstis ma saan ühtesid :D
   Pärast kooli s6itsime Natuga Münsterisse. Kohtasin Inat ka ja läksime spordiklubisse. Natu läks sooje talvesaapaid ostma :D Pärast s6itsime k6ik koos sama rongiga tagasi ka. Kodus leidsin eest Moni, kes kirjutas 7-leheküljelise kirjandi, käsitsi. Tubli, nagu ta on. Kui ta valmis sai, siis lobisesime niisama ja no, huumor :D


No comments: