Sunday 17 November 2013

Laup'ev

Kell 10:00 autos
Eile j6udsin kell 2.30 magama. Salie pidu oli mega äge. Üks poiss rääkis koguaeg, et ta oli Leedus käinud ja see olevat väga ilus olnud. Ma ütlesin, et Eesti on ilusam. Selle jätsin mainimata, et ma ise pole ei Leedus ega Lätis käinud :D
Hommikul selgus, et vanemad ei olnud 6htul pakkida j6udnud ning seet6ttu algas meie reisi esimene päev mööda maja ringitrallimisega. Kuna mul olid k6ik asjad pakitud, siis toitsin kassi, tegin v6ileibu kaasa ja kastsin lilli. L6puks startisime, k6igest 2h planeeritust hiljem :D


Kell 13.00 autos
Mu Handy on täielikult otsad andnud. Ma saan seda sisse lülitada, aga PIN-i trükkida ei saa :D
Muidu s6it läheb ilusti, igav ei ole. Tegime esimese peatuse ka. Oleme 100km Berliinist. Siin on sellised WC -dega parkimisplatsid, kus on lauad ja toolid ja toiduautomaadid. Päris tore oli seal olla ja oma v6ileiba süüa. Ma m6tlen, et suvel kohtab kindlasti huvitavaid rahvast sellistel peatusplatsidel.

Kell 16.00 autos
Olemegi Poolas! Lahe. Esimest korda elus ületasin riigipiiri autoga :D Nii palju kaubikuid oli ikka seal järjekorras, nüüd j6uab kohale mulle, kui 6udne see töö ikka olla v6ib..
Väga ilus loodus on siin. Autos6it kulgeb ka väga hästi. Navi ütleb, et 4h veel. Papa on nii vaimustuses uuest autobahnist, mida mööda s6ites on teekond 2h lühem. Ja t6esti, Poola autobahn on parem, kui Saksas . Ja siin on iga natukese aja tagant sillad, mis üle tee lähevad. Need on kitsedele ja konnadele ja teistele loomadele, kes üle tee tahavad minna
Ennem tegi papa minu akna lahti, täiega ehmatasin, kui tuul puhuma hakkas. M6tlesin siis, et okei, miks ta just minu akna lahti tegi. Lebotasin edasi, aga papa akent ikka kinni ei pannud. Siis mama ütles, et Margit, kui sul väga palav on, siis me v6ime istme seest soojenduse välja lülitada. Siis tajusin ära, et ise olin kogemata küünarnukiga selle akna lahti teinud :D
Siis m6tlesin et magan veits. Hakkasin tekki peale panema ja kuidagi nii palju ruumi oli. M6tlesin, et ennem, kui magasin, siis küll nii mugav polnud. Siis sain aru, et olen 1h ilma turvavööta s6itnud. Ei päris tore. Lihtsalt unustasin, ilmselt sellepärast, et ma tavaliselt bussiga s6idan :D Ma tegelt üldse ei kannata, kui ilma s6idetakse ja alati autos vaatan, et k6igil oleks rihmad peal. Nojah, eeskuju missugune..



Kell 22.00
Nonii, kuskil poolteist tundi tagasi j6udsimegi kohale. Poola. Loodus on imeline. Mul ei olnud absoluutselt mingeid ootusi, aga esmamulje on väga hea. S6itsime läbi mitme linna ja minujaoks on k6ik nagu Eestis. Nt bussipeatuse märk on sama (saksas on mingi kollane ja ümmargune märk). Tänavad on nagu Eestis, natukene lohakamad vast. Ja hästi palju reklaame ja graffitit on. K6ik sildid on ladina tähtedega, aga kui lugeda, mis kirjas on, siis on hoopis nagu vene keel.
Oleme papa vanemate juures. Nad oskavad saksa keelt, aga räägivad poola. Varem oli nii, et seltskonnas oli jutt saksakeelne ja kui midagi inglise keeles öeldi, siis järelikult mulle. Nüüd on jutt poola keelne ja minu poole pöördutakse saksa keeles (heal juhul).. Ütleme nii, et see on lihtsalt puhas r66m, kui oma armast saksat kuulen. Nii vist saabki keel armsaks, kui ühel hetkel kedagi enam ei huvita, kui hästi v6i halvasti ma räägin. Juba eeldavad, et ma oskan järgmist keelt. Aga teisest küljest, ma saan t6esti paljust aru. Sest Polnisch-i sarnasus vene keelega on vist suurem, kui eesti keele sarnasus soome keelega..

Maja on väga suur ja mina magan üksinda esimesel korrusel. Selline tunne on, nagu tagasi Eestis oleks. Sama mööbel, samad tekstiilid, isegi sama toit. K6ike on ainult natuke rohkem. Sellesuhtes on väga imelik siin olla. Ja üldse Eestile nii lähedal olla. Kuidagi kodune..turvaline..?

No comments: