Sunday 17 November 2013

Laup'ev

Kell 23:30
Pärast hommikusööki alustasime oma s6itu Berliini. Aga k6igepealt s6itsime hoopis l6unapoole, et külastada ühte kuurortlinna. Seal jalutasime sellises pargis, kus oli palju vett, mis oli hästi soolane. Pidavat tervendav olema. Hingasime siis väga sügavalt seal, kuigi väljas oli 4 kraadi :D Veel külastasime botaanikaaeda. See mulle väga meeldis. Aga ilm oli t6esti külm, kuulsin isegi mingit esimese lume juttu..
Edasi hakkasime Saksamaa poole s6itma. Külastasime veel ühte väga ilusat Poola linna, kus mu hostvanemad varem kordagi käinud polnud. Papa ütles, et ta teab Saksamaad paremini, kui Poolat. Minuarust peaks oma riiki ikka hästi tundma, aga eks Poola ja Eesti on natukene erineva suurusega ka Aga jah, linn oli meeletult ilus, käisime veel restoranis. Vanemad s6id pelmeene ja olid nii vaimustuses :D Terve selle nädala jooksul Poolas olen ma söönud väga koduseid toite. Kartuliputru, hapukapsast, kodujuustu, heeringat, kringlit, pohlamoosi ja mis k6ige tähtsam; hapukoort. Seda ma t6esti igatsesin. Samuti ei puudunud teiste menüüst ka sült ja mädar6igas. Ning joonud olen muidugi pätikat kohvi :D Ma pole vist kunagi varem nii palju seda hetke nautinud, kui kohvipuru kogemata alla neelan :D:D
Kuid siiski, üle Saksamaa piiri s6ites oli ikka hea tunne küll. M6neti oli see aeg Poolas päris väsitav. Kui tee ääres sildid saksakeelseks muutusid ja raadiost normaalset muusikat tulema hakkas, tundsin kuidagi kergendust v6i ma ei oskagi seda tunnet kirjeldada :D Aga ei, ma jäin Poolaga väga rahule, lihtsalt kauemaks poleks ka vist jääda tahtnud…

Meie teekond kulges edasi Berliini, papa s6bra juurde. Tema naine on Koreast ja wow, see maja oli huvitav. Ja nii tore pere, papa s6bral on ikka väga hea huumorimeel. Saime k6ik pisarateni naerda. Mama ütles, et mu saksa keel on palju parem. Arutasime, et ma saan juba 60-70% jutust aru. Aga samas loodan, et mu aksent v2ga kohutav ei ole. Kuigi tegelikult ma tean ju, et see on jube. Onu ytles ka, et ma ytlen m6nda s6na nagu t6eline soomlane..Kuulates oma soome s6pra saksa keelt r22kimas ehmatab ikka natuke 2ra kyll tegelikult.. :D 

selles soolapargis :D


Posnan-i vanalinn

No comments: