Sunday 11 August 2013

nädalavahetus II

Tere tere, räägin siis veidi, mis teinud olen ja kuidas mul siin üldse läheb.

Kui tulin siia peresse, siis nägin kohe et neil on nii armas ja ilus kodu. Nende majal on aed ka. Neil on aias Insects Hotel. See on selline väike majake, kus putukad sees elavad. Lotta näitas mulle putukaid ka, nad magasid parasjagu. Nad olid selle majakese ebay-st tellinud, aga neid saab ka ise teha. Minu arust on see väga äge asi, kas Eestis ka kellegil see on? Igastahes mainisin seda koolis 6psile ja ta ütles, et see Saksamaal väga tavaline asi. Keegi teine aga ei olnud samuti sellest varem midagi kuulnud ja siis hakkas 6ps seda seletama :D

Me elame siis Bovendenis, siin on väga ilus loodus ja ilusad mäed ja siin on väga ilusad autod. Mulle väga meeldib see pere. Pereema teeb nii hästi süüa ja nad söövad väga tervislikult. Üldse on ema nii nii tubli, j6uab alati k6ik superhästi teha ja siis ikkagi tal jääb veel aega endale ka. Mulle väga meeldib siin elada :) Aa ja neil on kohvimasin, niiet igal hommikul eriti hea espresso :p

Pere räägib minuga saksa keeles. Nad räägivad aeglaselt, et ma j6uaksin m6elda. Kui ma aru ei saa, siis Pauli ütleb eesti v6i inglise keeles. Ja mina vastan tavaliselt inglise v6i eesti keeles. Kui oskan, siis vastan saksa keeles. Nad endiselt kiidavad mu olematut saksakeelt ja mulle endale tundub ka, et saan aina paremi aru :)

Eile, laupäeval nägin l6puks oma kolmandat host6de Piat. Me s6ime perega hommikust ja siis läksime mina, Pauli, Lotta ja ema autoga s6itma. S6itsime kuhugi mäe juurde. Jalutasime seal natuke ja ma tegin pilte. Seal oli nii ilus loodus ja ilus j6gi oli ka. Edasi külastasime mingit muuseumi moodi asja. Muuseum koosnes ühest väikesest 14.saj majast. See oli huvitav. Siis jalutasime seal veel ringi. Olime kohas, kus elasid Vennad Grimmid ja kus nad muinasjutte kirjutasid. Sealt natuke edasi oli laagriplats, kus inimesed telkisid. Laagriplatsi k6rval oli väike j6gi. Selles j6es oli 10 kasti 6lut :D Üldse, see 6llejoomise traditsioon on siin ikka väga tavaline. Ja 6lu on väga odav ka.

Igastahes, siis s6itsime vanavanemate juurde. Nad elavad ka umbes sama suures külas, kui Haapsalu. Väga ilus maja ja aed oli neil. Vanavanemad olid ka väga toredad ja nad v6tsid mind nii hästi vastu :) K6igepealt s6ime kooki ja siis läksime tüdrukutega j6e äärde jalutama. Pärast mängisime lauamänge ning s6ime jäätist. Keelekursusel 6ppisime s6na "holunder", see on mingi taim, millest tehakse magusat vedelikku. Keele 6petaja ütles, et meil ei ole seda tegelikult vaja teada, sest seda s6na nagunii vaja ei lähe. Aga ta ütles ka seda, et kui 6pid ära mingi lambise s6na ja m6tled, et seda nagunii vaja ei lähe, siis varsti läheb seda ikka vaja :D No ja mul läkski. Nimelt panime seda holundrit jäätise peale. Väga hea oli :D

Kui tagasi koju hakkasime minema, andis vanaisa meile plikadega suured sokolaadid (pole 6iget tähte). Minu oma on dark choclate with chili. Väga hea on :D Igastahes siis läksime koju. Pauline juhtis ja väga huvitav oli :D

Kodus läks pauline rattaga linna ja me hakkasime 6htust sööma. Pärast läksin bussiga linna. Mulle nii meeldib üksi bussis olla ja muusikat kuulata. Hetkel kuulan ainult vene muusikat. Sest eesti inglise ja saksa keeled on niigi koguaeg mu ümber :D Linnas sain Pauliga kokku ja läksime ta poisi juurde. Edasi liikusime kolmekesi ratastega järve äärde. Seal järve ääres toimus kontsert. Selle bändi nimi on Ego vs Emo :D Ja nad tahtsid teha muusikavideot. Selleks oli neil rahvast kontserdile vaja ja sellepärast oli kontsert tasuta ja tasuta 6lu ka :D Igastahes seal oli väga lahe. Kell 23 liikusime ratastega kuuekesi (3 s6brannat ka) 10km linnast välja minigle electro peole. Seal oli palju rahvast ja see oli väga lahe. Aga me olime seal suhteliselt vähe aega. Edasi liikusime Maxi juurde ja sealt tulime tema autoga koju Bovendeni.

Kodus läksin magama, aga ärkasin umbes iga tunni aja tagant üles, sest ma nägin no niii imelikke unenägusid. Igastahes l6plikult otsustasin üles ärgata kell 12. Läksin s6in hommikusööki ja varsti liikusime Pauli ja Lottaga linna. Läksime botaanika aeda. Seal olid igast eksootilised taimed ja toimus ka üks näitus. Seal näitusel oli palju akvaariumeid koos kalade, madude, ämblike ja putukatega. Eriti lahedad olid mingid putukad, kes nägid välja nagu lehed :D Neid oli ühe lille peal mitukümmend tükki, aga ma ei näinud alguses ühtegi. Ja mu k6ige lemmikumad olid väikesed kilpkonnad. Nad olid natuke suuremad kui tikutops. No lihtsalt k6ige armsam asi :) Seal näitusel sai neile annetada ka, ma annetasin 1 euro sest mul rohkem polud kaasas. :)

Edasi läksime Mascha juurde. Rita ja Mascha ühinesid meiega ja läksime järve peale nende vesiratastega(?) s6itma. Meil oli nii lahe ja seal oli väga ilus. Ja seal järves elavad kilpkonnad. Ulme :D Pärast läksin ka Masha juurde. S6ime kirsikooki ja lobisesime Ritaga niisama. Ulme kui palju tube ikka ühes korteris olla v6ib :D Kell 19 tulin bussiga koju. Aga mul olid ainult k6rvaklapid, telefoni jätsin ju Bovendeni :D

Kodus s6in ülihead 6htusööki ja siis 6ppisin veidi germanyt. Tegin need s6nadekaardid endale, kus ühel pool on saksa - ja teisel pool eestikeelsed s6nad. Pärast seda käisin pesus ja hakkasingi blogi kirjutama. No nii pikk postitus tuli, aga vähemalt mul endal on huvitav :D Pildid ka:

putukate hotell :D


see 14.sajandi maja :D


electro pidu ja nii ägedad kaunistused olid seal:)

botaanika aed


see kilpkonnadega järv

no on rukkilill ju:D

Göttingen

No comments: