Tuesday 20 August 2013

heute ist mein tag

Pühapäeval käisime ema ja 6dedega kodu lähedal mäe otsas lossi vaatamas. Sealt mäe otsast oli nii ilus vaade ja muidu oli ka kena. Pärast 6htupoole vaatasime perega filmi, mis oli väga naljakas. See oli Berliinis tehtud ja mingit saksa huumorit vist sisaldas :D

Esmaspäeval oli mul nii hea tuju. Hommikul sadas vihma, aga mulle see sobis. Läksin kooli ja ütlesin et its my day. Nii me 6ppisimegi selle, mis pealkirjaks panin :) Koolipäev oli väga fun ja ma tunnen aina paremini ennast saksa keelega. Enam ei muretse üldse hääduse v6i muude vigade pärast. Koguaeg proovin saksa keeles öelda. Ja inglise keelsed s6nad lihtsalt ununevad ära v6i lähevad sassi. Tegelikult on saksat ikka palju kergem 6ppida, kui inglise oli. Nii paljud s6nad on samad, mis eesti keeles, tavaliselt lihtsalt tuleb -e l6ppu lisada ja ongi saksa keel olemas. 6ps ütleb, et minu p6hilause tunnis on: we say the same in estonian. :D Ma teen m6ned näited, neile kes ei tea:

Tomate - tomat   Tasse - tass   Schinken - sink
Tafel - tahvel    Musik - muusika Chor - koor
Paar - paar  Jacke - jakk   Birne - pirn
Lampe - lamp

Need t6esti parimad näited, kindlasti on selliseid asju veel :D Täna tahtis 6ps midagi seletada. Seletas tükk aega inglise keeles, ma ei saanud üldse aru. Siis ütles saksa keeles ja sain kohe aru, sest eesti keeles sama s6na :D  Igastahes kindlat vaadake seda videot:

tegelt ei ole see asi ikka üldse nii hull :D

 Aga m6ned pikad s6nad on küll. Nt tikutops on Streichholzschächtelchen 

Siis veel, ükspäev oli söögiks muna. See mis on seest pehme,  st. l6puni keetmata. Selleks, et sellel munal koor katki teha, kasutasid nad asja, mille nimi on Eierschalensollbruchstellenverursacher:


see kuul siis kukub alla ja purustab munakoore nii, et selle saab kergelt noaga ära v6tta :D

Igastahes jah, see oli üks asi millest tahtsin lisaks kirjutada. Tegelt on nii palju uusi ja imelikke asju aga k6igest ma ei j6ua kahjuks kirjutada. Aga no pole hullu :)

Esmaspäeval pärast kooli läksime Ritaga kesklinnast bussiga kuhugi vene linnaossa, mis nägi välja nagu Pärnu. Seal oli pood, kus oli igasugust toitu, mida eestis sööme. Ma ostsin Paulinele kohukesi ja präänikuid ja barankasid :D Pärast kui koju j6udsin, läksin jooksma, jooksin 6km ja tegin lihaseid :)

Täna sai koolis jälle huumorit ja l6unasöök oli jälle nii hea :) Pärast kooli läksime linna ja ma panin omale juuksuri aja homseks. Siis ostsin veel sirgendaja, mis oli osutus väga heaks ostuks, sest see oli 50euro pealt hinnatud 10 euro peale ja see on lihtsalt nii hea ja mugav ja kerge. Ja loodetavasti ma ei pane sellega midagi p6lema :D

Pärast kooli tulin koju ja isa oli saanud infot mu kohvri kohta. Kes veel ei tea, siis see on ikka täitsa kaput. Pere annab mulle oma kohvri ja minu kohver saadetakse homme Frankfurti. Mingiaeg siis tuleb sealt uus kohver, aga mina olen siis juba Dortmundis :p

Eile vaatasin netist natuke öölaulupidu ja m6tlesin, et niiväga tahan sellele üritusele minna tulevikus. Millal jälle toimub? :) 

Ma olen väga unine nüüd, lisan pildid ka ja lähen tuttu ära, tsaupakaa :)

 übernachten

Bovenden

esmasp hommik 7.10
vihma sajab tuju hea :D

pärnu

seda t6lkisime koolis :)

No comments: