Thursday 13 February 2014

Ebausust

Religiooni õpetaja rääkis eile ebausust, ega ma palju aru ei saanudki. Uurisin siis, mis Natalia asjast arvab. Mul alati nii meeldib tema arvamusi kuulata, sest ta on ju täiesti erinevas keskkonnas üles kasvanud.
Kindlasti leidub palju neid, kes (eba)usklikud pole. Mina arvan, et kui midagi väga uskuda, siis nii ongi. Ehk siis igaühel võivad olla erinevad uskumused ja see on okei.
Samas see religiooniõpetaja tundus mulle lausa kuri, kui ta seletas, kuidas ebausk kirikule kahjulik on jne. Samuti ütleb mu vahetusema, et ebausk on täielik jamps.
Kuigi ma ei usu Jumalasse, ei tähenda see, et ma kellegi teise tõekspidamisi maha teen. Samamoodi ei peaks keegi mulle seletama, et minu arvamused on jama. Äkki mul päriselt juhtus 13 reedel midagi halba? Äkki mul ongi teoks saanud kõik asjad, mille kohta kunagi "ei iial" ütlesin?

Natalia arvab, et inimesed usuvad millegisse, sest see aitab meil lihtsalt hakkama saada. Mina tunnen ka, et tegelikult meeldiks mulle veel midagi/kedagi peale oma regulaarselt-ületee-jalutava musta kassi uskuda.

No comments: