Friday 20 December 2013

Minu kool

St.Antonius Gymnasium (Anton) asub Lüdinghausenis, mis on Aschebergist 17km.
Nüüdseks olen ma seal juba neli kuud 6ppinud ja otsustasin siis teha p6hjalikuma postituse.

Kunagi keelelaagris räägiti, et saksa koolis:
- on telefonid keelatud, ka vahetunnis
- on palju eakamaid 6petajaid
- on karm süsteem
- hiljaks jäädes peab järgmisel päeval koogi teistele küpsetama
- kui keegi teeb esitluse klassi ees, siis plaksutamise asemel koputatakse laudadele

Minu koolis:
- olid telefonid lubatud, aga kuna nooremad 6pilased enam üksteisega ei rääkinud, siis teisest veerandist need keelati. Tulemus: vahetunnis on k6ik kohad täis kisendavaid ja kaklevaid lapsi :D
- on palju nooremaid 6petajaid, minu 6petajatest pole küll ükski üle 50ne :D
- süsteem puudub
- hiljaks jäädes peab ütlema "vabandust"
- see vastab t6ele, alguses ehmatas ära, et miks nad koputavad, aga siis tuli meelde, et see on siin normaalne :D

Lisaks:
- Anton on valitud kogu "osariigi" ilusaimaks koolimajaks
- seal on klassid 5-9 ja gümnaasiumikursused EF, Q1, Q2
- mina 6pin gümnaasiumi esimesel kursusel, mille nimi on EF
- minu kursusel on ~ 70 inimest ja vahepeal vaatan kedagi ja m6tlen, et kas t6esti minu kursus, ma pole teda kordagi varem näinud :D
- kool koosneb neljast hoonest
- kool asub linna keskel, teisel pool kooli on karjamaa ja lehmad
- vahetundides ja hommikul enne tunde tohime ainult kohvikus v6i 6ues olla
- kohvikus on ~1000 inimest ja väga külm
- paljud peidavad ennast vahetundideks wc-sse :D
- alati on paaristunnid (45+45min) nende vahepeal 5 min paus
- pärast igat paaristundi on 15min paus
- pärast kolme paaristundi on 1h l6unapaus
- pärast l6unapausi on 1h 20 min tund (minul ainult kord nädalas)
- iga päev pärast viiendat ja kuuendat tundi on koolibussid, E,T,K on bussid ka pärast kaheksandat.
     Minul on neljapäeviti 8h ja meie grupp (20 inimest) oleme reaalsed ainsad inimesed tühjas koolimajas. Sest tegelikult pole neljapäeviti pärastl6unaseid tunde ette nähtud. Inimesi pole, kohvik on kinni, küte lülitatakse välja, koolikella pole ja bussi ka pole, millega koju saaks. Tund l6ppeb 16:20, siis tuleb linna jalutada ja 40min taxibussi oodata. Kuna see peatub ainult ühes kohas Aschebergis, siis tuleb pärast veel pool h koju jalutada. Kell 18 kodus, päris normaalne :D Mina pole seda veel kordagi 6nneks tegema pidanud, kuna mu s6branna ema v6i keegi alati tuleb meile järgi :D

- rohkem mees6petajaid
- 6petajatel on loetamatu käekiri
- koolikell on väga normaalne 6nneks :)
- vihikuid ja töövihikuid ei ole
- k6igil on üks kaustik pabereid ja üks mapp, kus nad k6iki pabereid hoiavad
- k6ik kasutavad tindipliiatseid, tahtsime ka Natuga osta, aga selgust, et need on jube kallid, 18euri kirjutusvahendi eest väga ei maksa vist :D
- kui kehaline on, siis tossud seotakse paeltega koolikoti külge ja käiakse terve päev ringi tossud koti küljes k6lkumas :D
- k6igil on need adidase kotid, reaalselt k6igil
- k6ik nooremate klasside poisid kannavad rohelisi pükse, mingi trend
- talvel kannavad k6ik timberlande
- muul ajal allstarse
- v6i free rune

Tundidest

MATE
Ma ei saa kahjuks midagi aru, 6petaja tundub tore ja klassikaaslased on ka toredad, üritavad alati aidata. Seal tunnis 6pin tavaliselt lihtsalt saksa keelt.

DEUTSCH
Kirjanduse tund, mina 6pin keelt. Mu pinginaaber oli eelmisel aastal vahetus6pilane Argentinas, niiet juttu meil jätkub. 6ps on ka lahe.

INKA
6petaja näeb välja nagu Lily Allen. Alguses ütles, et ootab, et ma k6ike kaasa teeks, sest nad räägivad ainult inglise keeles. Aga no päris ruttu sai selgeks, et inglise keelt seal tunnis pmts ei kuulegi...

SPORT
Seal käisin ühe korra, kuna poisid ja tüdrukud on kehalises koos, siis jah, see ei toimi :D

KUNST
Muutsin spordi religiooni vastu, mis osutus kohutavaks. Siis otsustasin hoopis kunstis 3 lisatundi v6tta. Nüüd on mul 6 korda nädalas kunst ja see on mu lemmik tund. Inimesed super. 6petaja on imelik, aga iseenesest tore onkel ja huumorit saab. Ülesanded on ka imelikud. Ja k6ik teevad k6ike mega aeglaselt. Iga pildi jaoks on kuu aega ja iga nädal on 3h kunsti, niiet m6elge ise :D

AJALUGU
6ps on hästi lahke, vahepeal tegin midagi kaasa ka. Seltskond super, aga seal klassis on alati mega külm.

MUUSIKA
Ma veel pole kohanud inimest, kes ütleks, et see 6ps norm on. Aga eks neid leidub igal pool. Enam ma seal tunnis ei käi ka. Aga muidu laulnud nad veel kordagi pole, 6pivad ainult mingit häälitsemist seal. S6na otseses m6ttes, mitte noote, ega rütmi vaid reaalselt häälitsemist :D

EW
Midagi nagu perekonna6petus vist. Mu lemmik 6ps reaalselt, tema käekiri on ka peaaegu loetav. Hetkel ma veel kaasa ei tee, aga teemad tunduvad huvitavad :)

FILOSOOFIA
Samuti super 6ps. Teemad väga huvitavad ja teen päris palju kaasa. Klassikaaslased on ka lahedad ja saame palju naerda :)

BIO inglise keelne
Jällegi super 6ps, tund on huvitav, aga päris keeruline ka. Kool just sai uued mikroskoobid, kuigi need vanad olid ka minu arust väga uued :D Aga no need veel uuemad, need on ikka väga tasemel :D

BIO saksa keelne
6ps on nii naljakas, aga 6petab hästi. Tunnid on väga huvitavad. Jällegi rahvas on väga super seal klassis ja teen palju kaasa :)

Mida eesti koolist k6ige rohkem igatsen
- oma s6pru
- koolimaja, wiedemanni oma 
- seda et kool lähedal on
- seda et ma sain k6igest aru :D
- et vahetunnis ei pea 6ues kükitama
- seda et nooremaid 6pilasi polnud
- inka 6ps
- kunsti 6ps
- ajaloo tund hg auditooriumis :D
- koolis oli külm, aga siiski mitte niiiiii külm, ehk siis soojust :D

Aga ei, kokkuv6ttes ma leian, et mul on meeletult vedanud oma vahetuskooli, 6pside ja klassikaaslastega. Päris kindlasti kohe. Mulle meeldib koolis käia :)

No comments: