Thursday 5 September 2013

Koolilaps

Kolmapäeval kell 7.30 tuli Salie meie juurde ema viis meid autoga Lüdinghausenisse kooli. Koolis läksime Nataliaga direktori juurde ja üks õpetaja juhatas meid õigesse klassi. Seal klassis kohtusime oma kursuse õpetajaga, kes räägib inglise keelt ja on muidu ka väga tore õnneks :) Siis nägime oma kursusekaaslasi. Meil ei ole klasse, ainult kursused ja tunnid on kõigil erinevad. Ma olen siis 10-ndal kursusel. Ja minuga koos on veel umbes 70 õpilast 15-16a ja mõnega neist olen juba rääkinud ka ja nad on toredad :) Igastahes, siis pidime ennast tutvustama. Seda tegime inglise keeles, et keegi ei arvaks, et me saksa keelt räägime :D Siis said teised õpilased oma tunniplaani ja no nad olid ikka maru vaimustuses sellest, päris hull kisa oli klassis. Meie ei saanud tunniplaani. Ootasime siinsniisama. Akna taga on karjamaa ja seal on mõned lehmad. Üks lehm vaatas umbes 5min järjest nii kurja näoga aknast sisse :D Igastahes, kui see kogunemine läbi sai, siis tutvustati meid Ellile. Elli on ka meie kursusel ja tema aitas meil esimesel päeval hakkama saada koolis :D Elli on väga tore ja ta on ka aasta vanem, sest ta oli vahetusõpilane Kanadas. Kuna meil polnud tunniplaani, siis läksime Elliga samadesse tundidesse. Esimene tund oli hispaania keel. Mitte keegi klassist ei teadnud spanishist midagi, peale Natalia, sest ta on seda õppinud Brasiilias. Igastahes, õppisime siis, kuidas ennast tutvustada ja küsida, kuidas läheb :D See oli lahe. Siis oli 2h ajalugu. Ajalugu oli inglise keeles, niiet tegin kõike kaasa ja huvitav oli. Siis oli 2h prantuse keelt. Ütlesin ka mingi lause seal ja see oli kogu tunnitöö :D Teised on prantsust juba 3a õppinud ja Elli räägib üldse puhtalt seda :D Aga õpetaja oli tore seal klassis, vahetunnis lobisesime niisama. Tahvel oli ka tore, see oli automaatne ja s6itis koguaeg minema kui 6ps selja keeras, see oli ikka maru naljakas :D Peale kooli läksime bussi peale, väljas oli nii soe ja väga palju õpilasi oli ka. Kuidagi saime bussipeale ja hakkasime Aschebergi poole sõitma. Kuskil poole tee peal seisis buss 10min. See oli kohutav, sest kõik olid nii väsinud ja palav oli ka. See koolibussi süsteem on ikka veidi kahlane minu jaoks.. Lõpuks jõudsin ikka koju. Venna tegi süüa ja kodu lõhnas nii hästi . Sõime ja ootasime ema. Kui ta lõpuks jõudis, siis jõime teed ja sõitsime panka. Plaan oli siis teha mulle pangakaart. Läksime mingisse tuppa ja istusime seal tükk aega, täitsin mingi paberi, aga pärast selgus ikka, et ei saa kaarti teha, sest mingi teine paber oli puudu. Siis s6itsime tagasi Lüdinghausenisse. Läksime prillipoodi, sest venna oli oma prillide kruvi ära kaotanud :D

Neljapäeval tuli jälle Salie meile ja sõitsime emaga kooli. Sain Natuga kokku ja läksime direktori juurde. Tahtsime lõpuks oma enda tunniplaani saada. Direktori juurest öeldi, et ootaksime tunnikese. Ootasime siis. Lõpuks tuli üks mees ja hakkasime tema offices tunde valima. Huvitav oli, sest ta ei rääkinud inglise keelt :p Alguses luges see härra kõik valikud ette js siis küsis, et mida ma tahame. Ma siis ütlesin kohe, et kõike peale füsa ja keemia :D Võtsime mingid tunnid ja saame need igakell ära muuta, kui miski ei sobi. Ja samuti valis see mees sõbralikumad õpetajad meile, niiet väga armas süsteem on siin. Tavalistel õpilastel on 36h nädalas. Meile võime ainult 30 teha :)
     Igastahes siis hakkas kolmas tund (2 esimesse me ei läinud). See oli muusika. Mulle väga meeldis ja õps oli ka tore. Siis oli bioloogia. Valisime siis bioloogia saksa keeles. Aga nüüd mõtlen, et vist vahetan ikka inglise keelse vastu. Sest see on huvitav ja ma tahaks seda päriselt õppida. Ei usu ka väga, et ma neid saksakeelseid bio sõnu vajan :D Aga tund oli tore, tegime grupitööd ja õppisime rakku ja pärast vaatasime mikroskoobiga ka. 6ps lasi meid varem ära ja läksime Natuga mu hostema töö juurde. Saime autoga koju, mis oli väga meeldiv, sest ilm oli nii soe. 35 kraadi.

Kodus päevitasin v6rkkiiges ja kui vanemad koju tulid, läksime freibadi. Seal lähedal olid kuuma6hupallid ja nii lahe oli ujuda, nagu kuskil filmis oleks :P Kuna väljas oli nii soe, siis l2ksin paljajalu, sest mu teised kingad jäid Goettingeni ja mul on siin veel ainult talve jalan6ud...

Reedel, täna j6udsin kooli kell 7.30. Ootasin kella 8ni ja siis sain teada, et esimest tundi ei toimu. Istusime siis plikadega kohvikus ja ma kirjutasin seda postitust edasi (alustasin kolmapäeval). Tunnid olid siis: geo, filosoofia, yhiskond, saksa keel. Peale filosoofiat oli tunni ajane paus ka. Istusime Natu ja Elliga ja rääkisime vahetus6pilaste elust :D Saime koolis mega paksud raamatud ka. Päriselt ka ei ole mu koolikott kunagi varem nii raske olnud. Aga 6nneks me ei pea neid raamatuid rohkem kooli kaasa v6tma :) K6ik 6petajad olid toredad ja muidu oli ka tore. Eriti midagi tunnis me kaasa ei teinud. Kirjutasin Natule eesti ja venekeelseid lauseid ja tema kirjutas mulle portugali keelseid, nii sisustasime koolipäeva :D

Muidu on kool hästi ilus ja väga mugav on olla seal, nagu vana hea wiidekas. Asub linna keskel, aga teisepool kooli on karjamaa ja seal on lehmad. Kool on jube suur, ma ei olegi veel aru saanud, mitu hoonet sellel kokku on. Aga 6pilasi on kuskil 1000 ringis :)

Koolibuss oli kohutav, sest täna on jälle 35kraadi ja lapsed karjusid ka bussis. Kodus oli ema teinud munaputru. Kolmele inimesele 10st munast, normal :D Nyyd lähevad vanemad kellegi pulma ja ma lähen aeda päevitama jälle, tsaukitsau  :)

paksud raamatud :D

Paad v

ma olin esimene 6pilane vist täna hommikul koolis :D
millalgi saate pildi samast kohast vahetunni ajal 

poenimekiri :D

No comments: